czwartek, 16 maja 2013

Uprawa Surfini

Surfinia to przepiękny kwiat ale za razem bardzo delikatny, jej listeczki można  łatwo złamać, a kwiaty uszkodzić. Ważne jest by zapewnić jej stale wilgotną ziemię, a zarazem jej nie przelać. Doniczka powinna mieć drenaż, nie trzeba się martwić o specjalne podłoże, gdyż dobrze rośnie w zwykłej ziemi. Ja swoje Surfinie co drugie podlewanie nawożę i na tym kończą się moje zabiegi pielęgnacyjne. Fachowcy doradzają by obrywać na bieżąco przekwitnięte kwiaty i chronić roślinę przed wiatrem i deszczem, który powoduje zamykanie się kielichów kwiatowych. Po za tym nie straszne jej słońce, ani cień, lekkie przesuszenie również nie wyrządzi jej szkody. Moje Surfinie na co dzień wiszą sobie przy wejściu pod zadaszeniem, gdzie węch mój nie sięga, bo nie pachną dla mnie zbyt atrakcyjnie.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz