czwartek, 17 października 2013

Fuksja - zimowanie

Sezon naszych Fuksji powoli dobiega końca. Postanowiłam już przygotować swoje rośliny do zimy, gdyż obawiam się mrozu, który mógłby zniszczyć wszystkie trudy ubiegłego roku jakie włożyłam w pielęgnowanie tych roślin. Jest kilka sposobów na to by przezimować Fuksje, ja wybrałam ten w którym obcina się gałązki i usuwa liście. Taki zabieg pozwala na lepszą regeneracje rośliny, daje większą szanse na to by nie została zaatakowana przez pasożyty jak również sprawi że będzie ona lepiej rozkrzewiona, a co za tym idzie będzie miała ładniejszy pokrój. Warto przygotować się dużo wcześniej, gdyż trzeba doprowadzić to tego aby podłoże przeschło. W innym przypadku taki krzaczek może nam zgnić. Gdy się obawiamy, tego że podłoże będzie za mokre warto porostu roślinę przesadzić. Ja mimo wszystko wymieniłam ziemię w roślinie, w taki sposób by nie uszkodzić korzeni. Następnie obcięłam nie zdrewniałe gałązki z uwzględnieniem nadania kształtu roślinie. Warto na koniec spryskać ją środkiem grzybobójczym. Następnie przenosimy tak przygotowane Fuksje do chłodnego pomieszczenia, niekoniecznie jasnego i delikatnie podlewamy.







Dzięki temu, że je przesadzałam do nowej ziemi zauważyłam, że gatunki różnią się od siebie rozwojem korzeni, dla jednych ledwo doniczki starcza, kiedy inne miały bardzo mało rozbudowany system korzeniowy. Dzięki temu wiem, które w następnym roku dostaną większą donice.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz