środa, 16 października 2013

Rośliny cebulowe - pędzenie

Ogrodnictwo ma wiele alternatyw, wcale nie trzeba posiadać hektarów ziemi, aby sadzić i cieszyć się uprawą różnych roślin. Teraz jest dobry czas, aby za kilka miesięcy móc mieć wiosnę u siebie w domu. W bardzo łatwy sposób i bez konieczności płacenia grubych pieniędzy za kawałek hiacynta można wyhodować sobie z cebul własne kwiaty. Trzeba tylko udać się na targ, lub do sklepu lub nawet marketu i zakupić wymarzone kwiatki. Ja miałam sobie kupić tylko kilka a wyszłam z ponad dwustoma cebulami. Z tym, że większość powędrowała do mojego ogródka. Pozostawiłam sobie trzy cebulki różowych i trzy fioletowych Hiacyntów oraz piętnaście Szafirków, aby stworzyć wiosenną kompozycje. Pędzić można również Narcyzy Tulipany, Lilie, Krokusy i wiele innych.

Ja pędziłam już: 


A to kompozycja stworzona z Hiacyntów i Szafirków




Jak pędzić cebule ogólne zasady:

  • Szadzenia dokonujemy we wrześniu, październiku, listopadzie,
  • Doniczka powinna być głęboka z odpływem oraz drenażem na spodzie wtedy mamy pewność że cebulki nie zgniją,
  • Ziemia może być zwykła do kwiatów doniczkowych, ważne by niebyła zbyt zbita,
  • Jeżeli chcemy  zrobić kompozycje kwiatowe to musimy uwzględnić potrzebę zachowania ok. 5 cm odległości między cebulkami (choć ja swoim nie pozostawiłam za wiele miejsca), można sadzić pojedynczo w wąskich doniczkach,
  • Po posadzeniu cebulek lekko podlewamy.
  • Cebule zasypujemy ziemią, można dodać jeszcze warstwę piasku i przenosimy do chłodnego pomieszczenia na czas zimowania tj. do lutego, marca
  • Po posadzeniu cebulek lekko podlewamy.


1 komentarz:

  1. Super. Właśnie tego mi było trzeba.
    Jestem zupełnie zielona w temacie cebul. Proszę mi powiedzieć , jak często do lutego trzeba te cebulki w donicy podlewać?

    OdpowiedzUsuń